حيوانات حيوانات .

حيوانات

سگ پابيلون

پاپيلون سگي كوچك و زيبا با گوش هايي است كه مانند بال هاي پروانه از سرش بيرون مي زند.كت بلند و ابريشمي است و دم آن يك ستون موج دار است. بر خلاف ساير نژادهاي مو بلند، "پاپ" فاقد پوشش زيرين يا سايبان دوسالانه است و تارهاي بلند آن به راحتي مات نمي شوند. كت به طور كلي سفيد با تكه هاي سياه، قرمز، نارنجي برنزه يا سمور است. غذاي سگ رويال كنين ميتواند تمام نياز هاي اين نژاد را بر طرف كند.  

 

متوسط ​​ارتفاع شانه پاپيلون هاي نر و ماده از هشت تا 12 اينچ متغير است. وزن از سه تا 10 پوند (1 تا 5 كيلوگرم) متغير است.

 

شخصيت:

پاپيلون‌ها عموماً سگ‌هايي خوش‌نشين و شاد هستند كه به همان اندازه كه دوست دارند در خانه بدوند، از نشستن در كنار هم لذت مي‌برند. اگرچه پر جنب و جوش و پرانرژي هستند، اما آنها را قوي، عصبي و ترسناك نمي دانند و بيش از حد پارس نمي كنند.

 

پاپيلون معمولي از معاشرت با گربه ها و سگ هاي ديگر لذت مي برد. پاپيلون ها از درگير كردن حيوانات بزرگتر در بازي ترديد ندارند، اما صاحبان بايد مراقب باشند كه حيوان بزرگتر با پاپيلون به عنوان طعمه رفتار نكند. پاپيلون‌ها از بازي با بچه‌ها نيز لذت مي‌برند، اما جوانان بايد مراقب باشند كه با اين سگ‌هاي كوچك پر جنب و جوش، خشن نباشند.

 

هوشياري، هوش و ميل شديد پاپيلون براي جلب رضايت آن در رقابت اطاعت، مورد علاقه است. آنها همچنين به داشتن استعدادهاي قابل توجه در رديابي، چابكي و به عنوان سگ درماني شناخته شده اند. زندگي با:

پاپيلون يك همراه دلپذير و آسان براي مراقبت است. اين سگ ها به ورزش نسبتا كمي نياز دارند، اگرچه از دويدن در اطراف لذت مي برند. به دليل كوچك بودن، نسبت به سگ هاي بزرگتر به غذاي كمتري نياز دارند. آنها بوي سگ ندارند.

 

پاپيلون‌ها به همان اندازه با آپارتمان شهري سازگار هستند. آنها همچنين به خوبي سفر مي‌كنند و از آنجايي كه جعبه‌ها يا حامل‌هايشان معمولاً زير صندلي‌هاي هواپيما قرار مي‌گيرند، مي‌توانند بدون خطر گير كردن در محفظه بار، با هواپيما سفر كنند.

 

مانند ساير سگ‌هاي كوچك، پاپيون‌ها اغلب تا پايان عمر نسبتاً طولاني خود به چشمه‌اي از جواني قدم گذاشته‌اند. طول عمر متوسط ​​پاپيلون 12 تا 15 سال است.

 

تاريخ:

پاپيلون از نوادگان اسباب‌بازي اسپانيل اروپايي است. اين اسپانيل ها در نقاشي هاي دربار سلطنتي اروپا كه قدمت آن به اوايل قرن شانزدهم بازمي گردد، ظاهر مي شود. شناخته شده ترين اين نقاشان درباري، تيتيان (وچلي)، تعدادي از اسپانيل هاي ريز را در نقاشي هاي خود كه از حدود سال 1500 شروع مي شوند، گنجاند.

 

در دوران رنسانس و فراتر از آن، اكثر اسباب‌بازي‌ها گوش‌هاي آويزان داشتند. گوش‌هاي پروانه‌مانند كه ظاهر متمايز آن را به پاپيلون مي‌دهد، بدون ذكر نام، تا پايان قرن نوزدهم مد نشد.

 

اگرچه پاپيلون و اجداد آن مورد علاقه خانواده هاي سلطنتي اروپايي بودند، اما جذابيت آن در دوران مدرن چيزي شبيه به راز بوده است. با اين حال ممكن است در حال تغيير باشد. در سال 1999 يك پاپيون به نام Ch. لوتكي ماوراء الطبيعه (كربي) برنده شوي معتبر وست مينستر كلوپ سگ سگ ها شد. پاپيلون سريع و كنجكاو يك سگ اسباب بازي با زيبايي منحصر به فرد و ورزشكاري شاد است. عليرغم ظاهر زيبايش، پاپ واقعاً يك «سگ سگي» است كه داراي ساختاري سرسخت است. دوستداران پاپيلون نژاد خود را شاد، هوشيار و دوستانه توصيف مي كنند. يك سگ كوچك، به اندازه 8 تا 11 اينچ در شانه، به لطف گوش‌هاي بزرگ و بال‌شكلي كه اين نژاد را به اين نام مي‌دهند، هنوز هم مي‌توانيد يك پاپيلون را در يك بلوك دورتر ببينيد ("papillon" فرانسوي به معناي "پروانه" است.) . برخي از پاپ ها گوش هاي صاف دارند. در برخي ديگر، كه به عنوان نوع فالين شناخته مي شوند، گوش ها پايين است. پاپ ها شيك و ظريف هستند، دمي پردار، و كت بلند و ابريشمي از چندين تركيب رنگ، رنگ پايه سفيد است. پاپ ها قوي تر از آنچه به نظر مي رسند، سگ هاي كوچكي هستند براي همه فصول و دلايل. آنها در آب و هواي گرم يا خنك، در شهر يا روستا رشد مي كنند و مشتاق هستند تا به تفريحات خانوادگي بپيوندند. آنها سگ هاي چابكي بسيار خوبي هستند و برنده هاي ثابتي در بالاترين سطوح اين ورزش هستند. صاحبان كمتر جاه طلب مي توانند آنها را براي انجام انواع ترفندها آموزش دهند.

گاهي اوقات به دليل شكل غيرمعمول گوشش «سگ پروانه» ناميده مي شود – پاپيون در زبان فرانسوي به معني پروانه است – پاپيون يكي از قديمي ترين نژادهاي اسباب بازي است. پاپيلون كه در اصل كوتوله اسپانيل يا اسپانيل اسباب بازي قاره اي ناميده مي شد، در اوايل قرن شانزدهم در آثار هنري به تصوير كشيده شد. لويي چهاردهم و ماري آنتوانت از طرفداران شناخته شده اين نژاد بودند. پاپيلون به دليل تمام ويژگي‌هاي عالي خود، امروزه مانند هميشه محبوب است. اگر چك ليست شما براي حيوان خانگي عالي شامل زيبايي، مغز، تطبيق پذيري و همراهي هميشگي محبت آميز است، اما شما مي خواهيد كه همه در يك بسته كوچك باشد، Papillon براي شما مناسب است. زيبايي: گوش‌هايي كه شبيه بال‌هاي باز پروانه هستند، كتي بلند و دم پردار، همگي به زيبايي زيباي پاپيلون كمك مي‌كنند. دوستداران اين نژاد از آن به عنوان "زرق و برق معقول" ياد مي كنند زيرا پاپيلون ها نسبتاً آسان هستند. در واقع عبارت "من اينطوري بيدار شدم" ممكن است با در نظر گرفتن پاپيلون ابداع شده باشد.

 

مغزها: پاپيلون ها را مي توان تقريباً براي انجام هر كاري آموزش داد. آنها با تحريك ذهني و كار رشد مي كنند. آموزش پذيري و اشتياق پاپيلون به دور از اينكه صرفاً زينتي باشد، به او كمك مي كند تا در همه چيز از ورزش هاي سگ گرفته تا ترفندها و رينگ نمايشي برتر باشد. پاپيلون ها همچنين تمايل دارند از هر تجربه اي، چه خوب و چه بد، درس بگيرند، بنابراين آموزش مداوم و مثبت ضروري است. با اين همه قدرت مغز، چيزي كه مي توانيد به او بياموزيد پاياني ندارد.

 

تطبيق پذيري: اين سگ هاي كوچولوي سرزنده و هوشيار در هر كاري كه تلاش مي كنند خوب هستند. در واقع، آنها يكي از محبوب ترين نژادهاي اسباب بازي در آزمايشات اطاعت هستند. آنها در چابكي نيز به خوبي عمل مي كنند و به نظر مي رسد كه بر فراز مسير موانع پرواز مي كنند. آنها همچنين رتريورهاي طبيعي هستند. يكي را با يك فريزبي مينياتوري امتحان كنيد و ببينيد چه كسي اول خسته مي شود.

 

پاپيلون ها در نمايشگاه هاي سگ برجسته هستند. به نظر مي رسد كه آنها توانايي ذاتي براي نشان دادن خود دارند، با دم پر تكان دادن، گوش هاي پروانه اي برافراشته، و يك حركت رقصنده و جلب توجه بر روي افسار. انگار همه اينها كافي نبود، پاپيون ها اغلب به عنوان سگ هاي درماني استفاده مي شوند و حتي توانايي هاي رديابي عالي دارند. همنشيني: پاپيلون براي قرن ها يك سگ همراه بوده است و واقعاً بهترين كاري است كه او انجام مي دهد. چه در آغوشتان جمع شود، چه در كارها به شما ملحق شود، چه در كارهاي خانه به شما كمك كند، چه براي رينگ نمايش تمرين كند، چه ماشين سواري كند يا حتي در حمام به شما بپيوندد، او بايد با شما باشد. اگر در خانه نيستيد، حيوان خانگي ديگري، حتي يك گربه، انتخاب دوم اوست. چيزي كه او نمي خواهد اين است كه تنها باشد. خوشبختانه، شما مي توانيد پاپيلون خود را تقريباً در هر جايي ببريد، زيرا قد او بين هشت تا يازده اينچ و وزنش بين سه تا ده پوند است.

 

هر كسي كه ادعا مي كند نژادهاي اسباب بازي را دوست ندارد، هرگز يك پاپيون را نديده است. زيبايي، ظرافت، استعدادها و وابستگي آنها به انسان، آنها را به نژادي تبديل مي كند كه دوست نداشتن آن عملا غيرممكن است.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۰:۲۸ توسط:ارش موضوع: نظرات (0)